REGULAMIN
PRZYSTĄPIENIA DO PRZEGLĄDU DOBRYCH PRAKTYK EDUKACYJNYCH
1. Temat: „Kształtowanie kompetencji
kluczowych w odniesieniu do wymagań podstawy programowej kształcenia ogólnego
wszystkich etapów edukacji”
2.
Organizatorem przeglądu jest Warszawskie
Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz doradcy metodyczni
Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Przedstawicielstwo
Komisji Europejskiej w Warszawie jest partnerem przedsięwzięcia.
3.
Przegląd jest przeprowadzany na zasadach
określonych w niniejszym regulaminie.
4. Przegląd przeznaczony jest dla
nauczycieli pracujących na terenie m. st. Warszawa, zarówno ze szkół
publicznych, jak i niepublicznych posiadających uprawnienia szkoły publicznej.
Jest otwarty dla nauczycieli wszystkich etapów: edukacji przedszkolnej,
wczesnoszkolnej, szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej. W
przeglądzie wyodrębniono dwie kategorie lekcji/zajęć. W pierwszej bierze udział
dwóch nauczycieli różnych przedmiotów z tej samej placówki oświatowej,
pracujących jako zespół /w zespole jeden nauczyciel powinien być
nauczycielem języka obcego/. Zespół może zgłosić tylko jeden scenariusz. W
drugiej kategorii bierze udział jeden nauczyciel, który przeprowadza
interdyscyplinarną lekcję/zajęcia. Przesłanie zgłoszenia udziału oznacza
akceptację wszelkich postanowień niniejszego regulaminu.
5. Zadanie polega na: opracowaniu
scenariusza lekcji/zajęć pozalekcyjnych/ z dowolnego przedmiotu oraz
przeprowadzeniu lekcji modelowej /zajęć pozalekcyjnych/ w oparciu
o zgłoszony scenariusz.
Tematy szczegółowe:
- „Polska w UE.” Dowolny temat.
- Pomysł na lekcję wychowawczą. Dowolny temat.
- „Ciekawy świat. Nauki ścisłe w akcji.” Dowolny temat.
- Scenariusz powinien przedstawiać spójny merytorycznie i logicznie pomysł na ciekawą lekcję /lub zajęcia pozalekcyjne/, angażującą i interesującą dla uczniów. Powinien wykorzystywać kreatywność uczniów, być oparty o nowatorskie podejście do omawianego tematu. Zaproponowany scenariusz, napisany w języku polskim powinien być możliwy do wdrożenia przez innych nauczycieli.
- Scenariusz powinien spełniać wymogi formalne, zgodnie z przedstawionym wzorem, nie przekraczać 6 stron znormalizowanego druku /bez załączników/.
Scenariusze
nie mogą naruszać prawa do wizerunku ani praw autorskich osób trzecich. Z
chwilą ich opublikowania w internecie, uczestnicy udzielają organizatorom
przeglądu nieodpłatnej, niewyłącznej i nieodwołalnej licencji do korzystania z
utworu na czas nieoznaczony.
Nauczyciele
zgłaszający scenariusz przedstawiają lekcję modelową w oparciu o zgłoszony
scenariusz. Lekcja ma charakter otwarty. Wyboru najlepszych scenariuszy i
lekcji modelowych dokona komisja konkursowa WCIES.
Decyzje Komisji są
ostateczne, bez możliwości składania odwołania.
Projekt
trwa od dnia ogłoszenia do końca lutego 2016 r. zgodnie z następującym
harmonogramem:
- Ogłoszenie rozpoczęcia projektu: wrzesień 2015
- Przyjmowanie zgłoszeń do przeglądu. Spotkanie zgłoszonych nauczycieli z doradcami metodycznymi. Wsparcie dla uczestników przeprowadzone przez doradców, odpowiedzi eksperta na pytania: październik-grudzień 2015 r.
- Przyjmowanie scenariuszy do oceny: październik, listopad, grudzień 2015r.
- Przeprowadzenie lekcji modelowych wg zgłoszonych scenariuszy – lekcje mają charakter otwarty: do końca lutego 2016 r.
- Opublikowanie najlepszych scenariuszy: luty 2016. W ramach projektu będzie prowadzona strona internetowa.
7.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany
terminów o jakich mowa w punkcie 6. powyżej.
8.
Postanowienia końcowe
- Dane będą przetwarzane zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r., Nr 101, poz. 926 z późn. zm.)
- Pytania dotyczące projektu prosimy kierować do doradców: